سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدرسه آنلاین Ui

طراحی UI همیشه از اولویت در کار سایت برخوردار خواهد بود. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که در حوزه خدمات، هرچه تجربه کاربری ساده تر باشد، فرایند خرید سریع تر صورت پذیرفته و به هدف کسب و کار که سود بیشتر باشد، زودتر نایل خواهد شد. مدرسه آنلاین UI آمانج

 

بنابر نیاز طراحان از یک سو و سازمان‌ها از سوی دیگر، لازم بود تا نگاه به طراحی محصولات حوزه‌ی دیجیتال رنگ و بویی عملی‌تر به خود گرفته و فضای آکادمیک در جهت حصول این مهم قدم بردارد.

 

 

 

در این دوره سعی شده تا با رویکردی داده محور و نتیجه‌گرا، اصول طراحی و توسعه‌ی محصول مورد بحث قرار گرفته و با نگاهی نقادانه به روند فعلی پیشرفت محصولات، به ارائه‌ی روش‌هایی بهینه‌تر در جهت ارتقاء کیفیت تجربه‌ی کاربری و مقبولیت این تجربه در بازار بپردازیم.

 

 

 

در این دوره با مبنا قرار دادن رویکرد تفکر طراحی، الگوی پیشرفته کلاس نیز مانند طراحی محصول از همین روند تبعیت خواهد کرد. در طول دوره دانشجویان خود را جای یکدیگر می‌گذارند، خلاقانه فکر می‌کنند و روی اولین راه حلی که به ذهنشان می‌رسد تمرکز نمی‌کنند. ساخت نمونه‌های اولیه و ارزیابی این نمونه‌ها در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است و پروسه‌ی تست ایده‌ها در هر جلسه وجود خواهد داشت.

 

 

 

در جهت اجرای تمرینات در طول دوره و منزل لازم است تا دانشجو با ساده‌ترین ابزارها مثل قلم و کاغذ ایده‌های خود را تولید و ارزیابی کند؛ اما در جهت ساخت نمونه‌های نهایی محصولات لازم است تا دانشجو از نرم‌افزارهای کامپیوتری نظیر  Sketch استفاده کند.

 

 

 

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های طراحی صنعتی، رشته گرافیک، ارتباط تصویری، علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، مدیریت و بازارایابی و همچنین طراحان رابط و تجربه‌ی کاربری و محصول، علاقه‌مندان به طراحی سایت و اپلیکیشن و طراحی‌های تعاملی، مدیران محصول و متخصصان مارکتینگ در شرکت‌های حوزه‌ی تجارات الکترونیک مخاطبین این دوره خواهند بود.

 

این دوره به آموزه‌هایی از طراحی تعاملی می‌پردازد که دانشجو بتواند:

 

1- دید کلی نسبت به نیازهای کاربر یک سایت یا اپلیکیشن داشته باشد.

 

2- برای رفع نیازهای کاربر راه حل‌های مناسب طراحی کند. 

 

3- با استفاده از قواعدUI و UX طراحی بصری انجام دهد.

 

4- بتواند برای بهبود تعامل کاربر راه حل‌های جدید ارائه دهد.

 

در پایان این دوره، دانشجو می‌تواند با بهره‌گیری از مهارت‌هایی که در طول دوره آموخته و نوع نگرش خود به مسئله، به روش‌های تخصصی درک وضع موجود و شناخت مشکلات واقف شده و با بهره‌گیری از متدها و فریم‌ورک‌های طراحی، به ارائه‌ی راهکارهای هدفمند در جهت رفع مشکل و ارزیابی تاثیر این راه حل‌ها بپردازد.

 

به طور خلاصه، دوره‌ی مورد بحث به روش‌های پیدا کردن جواب برای سه سوال کلیدی زیر خواهد پرداخت:

 

1- چه مشکلی را می‌خواهیم حل کنیم؟

 

2- چه کسی این مشکل را دارد؟

 

3- به چه نتیجه‌ای می‌خواهیم برسیم؟

 

اما به صورت جزئی‌تر، در انتهای دوره هنرجو قادر خواهد بود تا با بهره‌گیری از اصولی که فرا گرفته، نیاز را شناسایی کرده و گروه کاربری و پرسوناهای طراحی خود را تعریف کند. سپس با تبیین چشم‌انداز و استراتژی محصول، به تولید مدارک طراحی شامل نقشه‌های اولیه، معماری اطلاعات، رابط کاربری و پروتوتایپ عملکردی و فانکشنال پرداخته و ایده‌ی برتر خود را توسعه داده و ارزیابی کند.

 

کلاس بر مبنای موضوع مورد بحث در هر جلسه به صورت ورکشاپ، بحث‌های گروهی، کار عملی و ارائه پرزنتیشن باشد.

 

نظر بر ماهیت تعاملی موضوع، در طول جلسات سعی خواهد شد که این تعامل در کلاس هم موجود داشته باشد.